Witaj Drogi Przyjacielu !

Dziękuję Ci , że się pojawiłeś :)

środa, 11 maja 2011

Magia i siła pytań !

Pytania kierują uwagą umysłu.
Zazwyczaj  niemal w każdym momencie naszego procesu myślowego zadajemy sobie pytania.
W naszym dialogu wewnętrznym też  w większości pytamy siebie o różne rzeczy.
Inne osoby bardzo często nas pytają.
Komunikacja polega również na zadawaniu pytań i naturalnie na otrzymywaniu odpowiedzi.

Jest to swego rodzaju dualizm czyli biegunowośc

pytanie -> odpowiedz .

Dla naszego umysłu jest to akcja -> reakcja .

Pytanie wzywa mózg do działania, do  szukania odpowiedzi  lub do jej stworzenia .
Mówi się ,że nie ma głupich pytań ale są czasami głupie odpowiedzi.
Byc może faktycznie głupich pytań nie ma ,ale są pytania kiepskiej jakości !
Pytania ,które skupiają naszą uwagę  na czymś co nas dołuję,co nas wkręca w stan przygnębienia i niemocy.

Typowym przykładem takiej sytuacji jest np.
  - dlaczego mnie to spotkało ?
Jeśli je sobie zadamy ,to co wtedy sie dzieje w naszej głowie ?
Pojawiają się natychmiast odpowiedzi.
Jakie to są  odpowiedzi ?
Zazwyczaj takie właśnie :
ponieważ jestem do niczego,nie mam szczęścia w życiu ,nikt mnie nie kocha , nikt do mnie nie dzwoni ,ptak mnie obsrał .... itd.
W wyniku takiej analizy co się z nami dzieje ?
Oczywiście zaczynamy emanowac  bardzo mocno  naszym stanem wewnętrzmym ... chyba każdy się domyśla jaki on jest !!!

A zobaczcie jeśli zrobimy  taki mały trik  zamiany :
dlaczego mnie to spotkało ?
na np. czego to ma mnie nauczyc ?
lub - co mogę zrobic ,aby już mnie to nie spotykało ?

Co się zaczyna dziac w naszej głowie - naturalnie otrzymujemy odpowiedzi ,ale jakże innej wartosci niż poprzednio.
Są to wtedy konstruktywne  informacje ,które  poszerzają naszą świadomośc,pokazują gdzie należy może bardziej sie przyłożyc ,na co zwrócic uwagę w przyszłości  ... etc

Dlatego też uważam ,że to właśnie pytania są ogromnym  narzędziem jakie mamy do dyspozycji w każdej chwili naszego życia.Maja tak ogromna moc ,że w jednej sekundzie zmieniają kierunek naszej uwagi.

A  przecież energia podąża zawsze za  uwagą !

Zawsze !!

To na czym się koncentrujemy ,o czym myślimy to wzrasta.
Czyli następuje kreacja... naszej przyszłości.

Mamy cudowne narzędzie w swoich rękach,
wykorzystajmy je!

Zamiast - Dlaczego... ? pytajmy - Jak ... ? Co.... ? W jaki sposób... ?


To jest takie proste i łatwe do wykorzystania dla każdego- tylko,trzeba wiedziec i chciec.
 Ja zaczęłam stosowac  u siebie takie oto pytanie na każde powitanie - co u Ciebie DOBREGO słychac ?
I każdy szuka u siebie tych dobrych rzeczy żeby mi odpowiedziec .....
albo mówi NIC !
Mam wtedy  z głowy wysłuchiwanie co u niego  słychac złego czyli znanego nam i powszechnego narzekania .... ,które podświadomie wkręca nas w  niepożądane stany emocjonalne oraz skupia naszą uwagę i energię.

O wiele własciwszym jest szukanie rozwiań i wyciąganie wniosków, niż użalanie się nad soba  i narzekanie  na cały świat .

Życzę  wszystkim  aby świadomie zaczeli  używac  w swoim  życiu  magii i siły pytań.
Wtedy każdy będzie kreował  dobry  świat dla siebie,
a co za tym idzie także  dla nas wszystkich.

Pozdrawiam serdecznie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz